به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

کلیپ تصویری | «مواسات، یکی از شرایط ظهور»

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۵۱ ب.ظ | بازدید: ۷۳۴ | دسته بندی: کلیپ

حجت الاسلام پناهیان |  مقدمه سازی برای ظهور امام زمان(عج)


دانلود فایل تصویری

دانلود فایل صوتی


متن:

 -رسماً می‌آمدند پیش امام باقر(ع) تقاضا می‌کردند آقا تعداد شیعیان الآن زیاد شده شما دنبال یک عدد بسیار کمی بودید، ما الآن خیلی بیشتر از اینها آدم داریم.

-حضرت صریحاً بهشان می‌فرمودند آیا مواسات بین‌تان هست که من قیام بکنم یا نه؟

-می‌گفتند چه‌جوری؟

-می‌فرمودند که شما راحت می‌توانید از اموال همدیگر بردارید یا حساب کتاب بین‌تان هست؟

-می‌گفتند نخیر حساب کتاب هست.

-می‌فرمود پس زمان فرج نشده.


  پس یکی از شرایط ظهور این است که مؤمنین به جایی برسند که بتوانند با همدیگر ندار باشند، مواسات برقرار کنند به این معنا که اگر من دارایی‌ای دارم تو بهش نیاز داری فرقی بین من و تو نیست، با هم خرج می‌کنیم.

مواسات در صدر اسلام اگر رخ نمی‌داد اصلاً اسلام بنا نمی‌شد. پیامبر اکرم هم دین اسلام را با مواسات آغاز کردند. شرایطی پدید آوردند هر کی توی مدینه مسلمان شده بود و مدعی بود من پیرو رسول خدا هستم و در واقع رسول خدا ظهور فرمودند در مدینه، شرایطی پدید آوردند که مهاجرین آمدند توی مکه اطراف مسجد جمع شدند مؤمنین یکی یکی باید مهاجرین را می‌بردند خانۀ‌شان و خانۀ‌شان را تقسیم می‌کردند. اموال‌شان را تقسیم می‌کردند. مزرعۀ خودشان را تقسیم می‌کردند. محصولات خودشان را تقسیم می‌کردند. و این کار با قانون نبود، با اجبار نبود.

  الآن توی همین شرایط کرونا خب عده‌ای شرایط شغلی‌شان را از دست دادند، اینها اصلاً جزو محرومین جامعه نیستند. شغل دیگر ندارد یا شرایط بحرانی‌ای که پیش آمده. یا بیمار شده، یا در اثر بیماری خانواده‌اش مستمند شدند، این باید هر روز می‌رفته سر کار و نان می‌آورده برای زن و بچه‌اش، آدم اهل کسب و کاری هم بوده. حالا شرایط این‌جوری شده. فکر کنید مثلاً همان داستان مهاجرین و انصار.

حالا باید انصار خانه‌های خودشان را نصف بکنند با مهاجرین تقسیم بکنند. خرماهای خودشان را انصار نصف می‌کردند با مهاجرین تقسیم می‌کردند. اصلاً مرزی بین خودشان قائل نبودند به احترام شخصیت با عظمت رسول خدا.

امروز این اتفاق باید در جامعۀ ما بیفتد یک کمی هم ممکن است سخت به نظر بیاید. ولی به احترام شخص امام زمان ارواحنا له الفداء به عنوان مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت.

  این گوهر مرکزی انقلاب ما بوده. در جریان دفاع مقدس عده‌ای جان‌شان را برای حفظ بقیه دادند، در جریان دفاع از حرم یا حریم اهل‌بیت که در منطقه در واقع به نوعی در مهاجرت از وطن دفاع کردند این شهدای مظلوم، اینها همه از خودگذشتگی کردند.

حالا این از خودگذشتی آمده توی متن زندگی همۀ ماها قرار گرفته. یک عده حقوق‌بگیر هستند، یک عده با کار خانه می‌توانند مثلاً کارهایشان را انجام بدهند، یک عده درآمدهایی دارند، سرمایه‌هایی دارند. اینها باید برسند به بقیه.

  پس یکی از شرایط ظهور این است که مؤمنین به جایی برسند که بتوانند با همدیگر ندار باشند. اگر من دارایی‌ای دارم تو بهش نیاز داری فرقی بین من و تو نیست، با هم خرج می‌کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی