به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

شفای شیخ حر با دعای امام عصر علیه السلام

شیخ حر عاملی


اگر در صحن عتیق (انقلاب اسلامی) حرم مطهر رضوی (علیه آلاف التحیّة و الثناء) دوری بزنی، نظرت به حجره‌ای جلب می‌شود که رفت و آمد زائران این بارگاه ملکوتی در آن قابل توجه است.

مرقد و بارگاهی با ضریح نقره‌ای در آن حجره وجود دارد که متعلق است به یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و فقاهت.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۰

فضیلت شب قدر و حقیقت آن

شب قدر


قال مولانا صاحب‌الزمان (عج): فاکثرو الدعاء بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم؛

مولای ما حضرت صاحب‌الزمان(عج) فرموده‌‌اند: «برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که گشایش کار شما نیز در آن است». 

ماه مبارک رمضان شریف ترین ماه های سال است و تنها نام این ماه در قرآن ذکر شده است. اعتبار و شرافت ماه مبارک نیز به شبهای قدر است که به فرموده قرآن از هزار ماه افضل است و عمل در آن از هزار ماه بهتر است.

مگر شب قدر چه شبی است؟ شبی که در آن قرآن نازل شده است.

اما هدف از نزول قرآن چیست؟ قرآن کریم می‌فرماید: «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم ؛ همانا این قرآن به راهی که اقوام (استوارتر) است هدایت می‌کند».

در تفسیر این آیه شریفه امام صادق(ع) فرموده‌اند: «یهدی الی الامام» یعنی قرآن به سوی امام هدایت می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۸

ارتباط امام زمان علیه السلام با ماه مبارک رمضان (2)

ارتباط امام زمان با ماه رمضان


بخش دوم: امام مهدی و ماه رمضان در ادعیه

 یکی دیگر از وجوه این ارتباط، دعاهای این ماه است. در این ماه عزیز راز و نیاز با خداوند اهتمام یافته و دعاها رونق خاصی می‌یابند. در هیچ یک از ماه‌های سال، این همه به دعا ترغیب نشده و دعای مأثور از اهل بیت وارد نشده است.

همانگونه که اشاره شد، در ادعیه این ماه نیز به طور ویژه به امام زمان (علیه السلام) عنایت شده است و در چندین مورد یاد و نام و دعای برای حضرت مهدی (علیه السلام) به چشم می‌خورد.[1] آنچه در این ادعیه نمایان است، آرزوها و خواسته‌هایی است که گویا تا به حال جامعه بشری به خود ندیده و فقط در عصر ظهور به آنها خواهد رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۷

ارتباط امام زمان علیه السلام با ماه مبارک رمضان

ارتباط امام زمان با ماه رمضان


مقدمه

بی‌شک امام، عصاره هستی و امیر عالم ممکنات است. هر چه در جهان اتفاق می‌افتد، بنابر مشیت الهی از طریق امام معصوم (علیه السلام) که واسطه فیض تکوین وتشریع است؛ صورت می‌گیرد. امام هم واسطه بین خدا وخلق، و هم وسیله ارتباط انسانها با آفریدگار است. بدون درک تأثیر امام در هستی، نمی‌توان تفسیر صحیحی از آنچه در عالم وجود دارد و اتفاق می‌افتد ارائه کرد. بی‌جهت نیست که در روایات، زندگی بدون معرفت امام را به مرگ جاهلی تشبیه کرده‌اند. پس درک امام هم در اعتقادات ما نقش دارد و هم در اعمال و عبادات و...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۲

کتاب «مهدویت در منظر امام خمینی (ره)»

مهدویت در منظر امام خمینی (ره)


مهدویت در منظر امام خمینی (ره) نوشته‌ی «ابوالفضل هدایتی» است که انتشارات عروج (وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)) چاپ اول آن را در سال 1387 در قالب 259 صفحه روانه‌ی بازار نشر کرده است.


این کتاب در چهار بخش تلاش می‌کند طرح کلی خویش را در مورد مهدویت از دیدگاه امام خمینی(ره) با رجوع به بعضی سخنان ایشان و نوشتن تحلیل در این مورد تبیین کند.

گرچه این تحلیل‌ها بر مطالب امام در مورد مهدی موعود سیطره انداخته اما نحوه‌ی چینش و موضوعات مورد توجه نگارنده، خواننده را به پیگیری ادامه‌ی مطلب می‌کشاند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۵۱
۱ ۲
بعدی