به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

دعا برای ظهور امام زمان(عج)

امام حسن مجتبی(ع)

حضرت امام حسن مجتبی(ع) در عالم خواب یا مکاشفه به مرحوم آیت الله میرزا محمّدباقر فقیه ایمانی فرمودند:

در منبرها به مردم بگویید و به آنان دستور دهید توبه کنند و برای تعجیل ظهور حضرت حجّت(عج) دعا نمایند. دعا برای آمدن آن حضرت، مانند نماز میّت نیست که واجب کفایی باشد و با انجام دادن عدّه ای از دیگران ساقط شود؛ بلکه مانند نمازهای پنج گانه است که بر هر فرد بالغ واجب است برای ظهور آن حضرت دعا کند.

مکیال المکارم، ج 1، ص 438؛ صحیفة مهدیّه، ص 51

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۴:۰۰

سخن پیامبر اکرم(ص) در مورد غیبت طولانی حضرت مهدی(عج)

حضرت محمد(ص)

یامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: 

سوگند به آن که مرا از روی حقیقت و برای بشارت مردم، به پیامبری برانگیخت، حتماً مهدی از فرزندان من غایب خواهد شد تا مدتی که با او عهد کرده‌ام. این غیبت آن قدر طول می‌کشد که اکثر مردم می‌گویند: خدا را به آل محمّد نیازی نیست. برخی نیز در ولادت او شک می‌کنند.

پس هر که آن زمان را درک کرد، باید به دین او متمسک شود و با شک و تردید، شیطان را بر خود غالب نکند که در این صورت او را از امت من بیرون می‌کند و او را از دین من خارج می‌نماید. (و بدانید که این شیطان) همان است که پدر و مادر شما را قبلاً از بهشت بیرون کرده بود. البته خداوند متعال شیطان را فقط بر کسانی که ایمان نیاورند، مسلّط خواهد کرد. 

(بحارالانوار ج51ص68، کمال‌الدین ج1 ص51، منتخب الاثر ص325)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۳ ، ۱۷:۰۷

پرسش و پاسخ(27): 

دلیل دعا کردن برای سلامتی امام عصر(ع) چیست در حالی که خداوند اراده کرده آن حضرت زنده و سلامت باشد؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ
 (حجم: 8MB)


درباره تأثیر دعا از دو زاویه می‌توانیم نگاه کنیم و بحث کنیم: یکی تأثیر دعا درباره خود امام(ع) و یکی هم تأثیر دعا درباره دعا کننده.

از نگاه اول دعا در سلامتی حضرت مؤثر است چرا که آن حضرت یک انسان است و به خاطر اینکه در این عالم زندگی می‌کند تحت تأثیر آفات و بلایای این دنیا هم قرار می‌گیرد بنابراین امکان دارد حضرت مریض شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۲۰:۵۸

اربعین ، میعادگاه سپاه امام عصر(عج) در هنگام ظهور

تدبیر الهی اربعین، زمینه ساز پیروزی

اربعین

امدادهای الهی در هنگام ظهور، نقش ویژه‌ای در پیروزی جبهه حق خواهد داشت، برخی از این امدادها بصورت آنی در کوران تحولات ظهور نازل می‌گردد اما برخی از آنها قرنهاست که در طول زمان جریان داشته و در آستانه ظهور تشدید خواهد شد، حضور میلیونی عزاداران حسینی در اربعین سالار شهیدان را می‌توان از نصرتهای الهی برشمرد که فراگیر شدن خیره کننده آن در طی سالهای جاری بشارت بزرگ نزدیکی ظهور را در خود دارد. کربلا در میانه راه کعبه و بیت المقدس است و این یعنی از عاشورای ظهور تا اربعین حسینی و از اربعین تا نماز عشق در قدس شریف فاصله‌ای نیست.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۳ ، ۱۷:۳۶

نگاهی به پیاده روی میلیون اربعین حسینی با سخنانی از استاد پناهیان، آیت‌الله بهجت و امام خامنه‌ای

دانلود مستند زیبای «یا اهل العالم» با موضوع پیاده روی اربعین

مستند یا اهل العالم


دریافت فایل (حجم: 124MB)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۳:۰۷

مستند «معبر» ؛ پیاده روی اربعین از نگاهی متفاوت

مستند معبر

«معبر» روایت تازه و متفاوتی از پیاده روی اربعین حسینی است، از نگاه هشت سال دفاع مقدس و از زاویه‌ای تازه، که منجر به کشف پیوند عمیقی میان این دو حادثه بزرگ در قرن اخیر شده است.

در شیوۀ متفاوتی که کارگردان برای روایت این مستند انتخاب کرده، ظرفیت جدیدی برای بیان بسیاری از ناگفته‌ها درباره «بزرگترین اجتماع جهان» و «حماسۀ بزرگ دفاع مقدس» پدید آمده و نمای جدیدی از هر دو حادثه خلق می‌شود تا مخاطب را به درک لایه های عمیق‌تری از هر دو حادثه برساند.


دانلود مستند معبر:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۳ ، ۲۰:۱۶

سلمان فارسی در دوران رجعت بعد از ظهور امام زمان(عج)

سلمان فارسی


‌در روایات متعددی از حضرت سلمان (ره) به عنوان یکی از رجعت کنندگان؛ یعنی کسانی که در عصر ظهور دوباره به جهان بازمی‌گردند تا امام مهدی (ع) را یاری کنند و آن دوران خوش را دریابند، یاد شده است.

‌در یکی از این روایات که از امام صادق (ع) نقل شده است، در این باره چنین می‌خوانیم: ‌به همراه قائم ـ درود خدا بر او باد ـ بیست و هفت نفر مرد از پشت کوفه خارج می‌شوند؛ پانزده نفر از قوم موسی ـ درود خدا بر او باد ـ همان کسانی که به حق راهنمایی و به آن داوری می‌کردند؛ هفت نفر از اصحاب کهف، یوشع بن نون (وصی حضرت موسی)، سلمان، ابودجانة انصاری، مقداد و مالک اشتر. آنها در پیشگاه او یاران و حاکمان خواهند بود».(1)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۳ ، ۲۱:۱۸
هفتم صفر؛

کدام نقل درست است: روز ولادت امام موسی کاظم(ع) یا شهادت امام حسن مجتبی(ع)؟

هفتم صفر ولادت یا شهادت ؟

روز هفتم ماه صفر در تقویم‌های رسمی کشور به عنوان روز ولادت امام موسی کاظم(ع) نامگذاری شده است.
اما هفتم ماه صفر در میان مراجع و علما به خصوص در شهر قم به عنوان روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) روز عزا و تعزیه است و علمای شیعه همواره به این موضوع ملتزم بوده‌اند. سابقه این موضوع در شهر قم از زمان حضرت آیت‌الله حائری شیرازی است و هنوز هم علما و مراجع بر اساس همان سنت، روز هفتم صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) می‌دانند و مجلس عزاداری برپا می‌نمایند.
 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۳ ، ۲۲:۰۲
۱ ۲
بعدی