به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست

?

قرآن می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا» اول می‌فرماید تک تک صبر کنید، بعد می‌فرماید: «صابِرُوا رابِطُوا» یعنی با هم صبر کنید و هم‌افزایی کنید. ما در اینجا گیر کرده‌ایم؛ یعنی با همدیگر نمی‌توانیم! هر کدام از ما «تکی» ممکن است برای خودمان بچه‌های خوبی باشیم، اما دسته‌جمعی نه!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۵:۴۶

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست

?

آدم شدن ما در تحمّل جمع است! «عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ» که حضرت فرمود، یعنی تجمع ما باید قلبی باشد. نه اینکه در تشکیلات، از همدیگر نفرت پیدا کنیم! چرا در یک کار جمعی از کوره در برویم، و جمع را به‌هم بزنیم؟ چرا تحمل ما در برابر رفیقمان کم است؟ تحملت را بالا ببر و بگذار این جمع درست بماند و تو در این جمع رشد کنی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۵:۳۹

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست

?

کدام تقوا ما را به ظهور نزدیک می‌کند؟ فقط نماز اول وقت و کارهای خوب فردی؟ اگر میلیون‌ها نفر از اینگونه افراد خوب در کنار هم زندگی کنند، تا وقتی در زندگی دسته‌جمعیِ خوب ناتوان باشند، تقوایشان رشد نیافته است و برای تعجیل در ظهور، فایدۀ چندانی ندارند! اوج تقوا و اصل تقوا آن است که در جریان یک زندگی جمعی و کار تشکیلاتی خود را نشان بدهد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۳۴

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست

?

اگر فرموده‌اند: «گناه»، ظهور را به تأخیر می‌اندازد، منظور اصلی گناه‌های فردی نیست، منظور «ناتوانی شیعه از زندگی دسته‌جمعی خوب» است! گناه اصلی این است! و الا کسی که اهل شراب و قمار و این مسائل است، اصلاً جزء مقدمه‌سازان نیست، زیاد هم نمی‌تواند مانع ظهور باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۲۴

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست

?

بعضی وقت‌ها ممکن است ملائکه به برخی از کسانی که تکی می‌روند به امام زمان(عج) ابراز ولایتمداری می‌کنند، و حاضر نیستن وظایف اجتماعی خود را عمل کنند بگویند: «تو انبانۀ خودخواهی هستی که برای کسی غیر از حضرت فداکاری نمی‌کنی و حاضر نیستی برای مؤمنین ایثار کنی، و با ولایتمداران هم‌یاری نمی‌کنی؛ بیجا می‌کنی که می‌گویی می‌خواهم فدای ایشان بشوم!»

+پاورقی:

از مهم ترین دعاها، دعای فرج امام زمان(ع) است. همة مشکلات مردم و حکومت ها از غیبت آن حضرت است. برای رفع مشکلات اجتماعی و حوائج مردم باید همان طوری دعا کرد که انسان برای رفع مشکل خودش دعا می کند. دعا اگر دعا باشد تأثیر خواهد کرد».

دعا برای تعجیل فرج امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نه تنها از محبت، عشق و علاقه دعا کننده به حضرت مهدی (علیه السلام) حکایت می کند که عملی انسانی و کاملا وجدانی است. عدالت طلبی، ظلم ستیزی و روحیه ی نوع دوستی ایجاب می کند که یک انسان مسلمان برای رهایی همه ی بشریت از عبودیت شیطان ها و ظلم ستمگران لحظه شماری کند و با دعا برای ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای تسریع و جلو افتادن این امر تلاش کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۰۹

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست 

?

امام زمان(عج) در توقیع شریف خود تصریح فرمودند که اگر شیعیان ما جمع شوند و به عهدی که ما به گردن آنها داریم وفا کنند، به سرعت سعادت مشاهدۀ ما نصیب‌شان می‌شود. (احتجاج/499/2) یعنی اینکه هرکس «تکی» به حضرت ابراز ولایتمداری کند، مانع ظهور را برطرف نمی‌کند! طبق این روایت، ولایت‌پذیری حضرت باید «عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ» باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۴۹

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست

?

الف) مانع اصلی ظهور، «مستکبران» نیستند، خدا آنها را به حساب نمی‌آورد: إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً. 

ب) مانع اصلی ظهور، عدم آمادگی بشریت و حتی عموم مردم ما هم نیست! مردم اگر معنویت‌شان ضعیف است، چقدر تقصیر دارند؟! یا زورگویان نمی‌گذارند و یا از مؤمنینی که مدعی و پیشتاز این راه هستند، چیزی به مردم نرسیده. 

ج) مسئلۀ اصلی، برطرف شدن ضعف‌های ما مدعیان ولایت‌مداری است.

+پاورقی:

حضرت آرمان،پدرمان صاحب الزمان عج در آن توقیع شریفه تصریح فرموده‌اند:

 «وَ لَوْ أَنَ‏ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَهُ بِمُشَاهَدَتِنَا»(احتجاج/2/499)

اگر شیعیان ما جمع شوند و به عهدی که ما به گردن آنها داریم وفا کنند، مژدۀ ملاقات ما به تأخیر نخواهد افتاد و به سرعت سعادت مشاهدۀ ما نصیب‌شان می‌شود.

یعنی فایده ندارد یک کسی خودش تنهایی بیاید و بگوید: «یابن الحسن، من ولایت شما را دارم…» اینکه یک کسی این‌طوری ابراز ولایتمداری به آقا کند، به دردِ ظهور نمی‌خورَد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۶ ، ۰۵:۳۵

می دانی چرا نیست

نقش تو چیست

?

ما وقتی می‌خواهیم دربارۀ ظهور صحبت کنیم، در واقع باید دربارۀ خودمان صحبت کنیم! این ما هستیم که به دوران غیبت پایان خواهیم داد. بیشتر باید در این‌باره فکر کنیم. امروز مهمترین موضوع در معارف مهدوی، «رفع عیوب مدعیان ولایتمداری» است.

+ پاورقی:

یکی از علما از مرحوم رجبعلی خیاط ذکری را شنید که اگر ۴۰ شب بخوانی، به دیدار امام زمان علیه السلام نائل می شوی. او خواند و بعد به شیخ رجبعلی گفت: من خواندم و امام را ندیدم!

گفت: چرا دیدی ولی نشناختی.

ـ چطور؟!

ـ آن شخصی که در مسجد، بعد از نماز به شما گفت که انگشتر را به دست چپ کرده اید، مکروه است، و شما جواب دادید: «کلُّ مَکروهٍ جایز»؛ آن شخص حضرت بود.

او دید، نه تنها امام را زیارت کرده، بلکه جواب امام را هم داده (و مقابلش اظهار علم هم کرده) و توصیهٔ حضرت را هم نپذیرفته است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۶ ، ۰۵:۲۱

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، به یک معنا همه جا حاضر هست. مگر ما همه جا نمی گوییم: السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ[] السلام علیک یعنی حضور السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ[] اگر غایب هست چرا به حضور خطاب می کنیم .امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همه جا هست شعاع وجودش همه جا را پر کرد است.

آقا شیخ جواد کربلایی، روی منبر این حدیث را می فرمودند: یک کسی، به امام  صادق علیه السلام (ازاصحاب خاص بود)عرض کرد: آقا من می خواهم در حق شما معرفت پیدا بکنم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۱۹