به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

سخنرانی استاد رائفی پور در احیای شب نیمه شعبان(۲۲ خرداد۹۳)

سخنرانی استاد رائفی پور


دانلود فایل صوتی:

کیفیت متوسط (حجم:11MB)

کیفیت خوب (حجم: 18MB)

کیفیت عالی (حجم:36MB)


تصویری:

کیفیت بالا (حجم: 321MB)

کیفیت متوسط (حجم: 193MB)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۴

«حسین‌بن روح نوبختی» ؛ نائب ایرانی امام زمان(عج)

نائب ایرانی امام زمان

نوشتار حاضر می‌‌کوشد نایب سوم امام عصر (عج) یعنی حسین بن روح نوبختی را به ترسیم بکشد تا گامی باشد در جهت شناخت‌شناسی نایبان خاص حضرت که از آن جمله شخصیت تأثیرگذار حسین بن روح در دوران غیبت صغری است.


1. شناسنامه حسین بن روح نوبختی (نایب سوم)

نام: حسین بن روح لقب: نوبختی    کنیه: ابوالقاسم  مدت سفارت: 21 سال
محل سفارت: بغداد وفات: هیجدهم شعبان سال 326هـ ق  مکان دفن: بغداد ـ  بازار شورجه در سوق العطارین
تاریخ ولادت این سفیر مانند دو سفیر پیشین روشن نیست و در کتاب‌های تاریخی و تراجم، از آن یاری به میان نیامده است.[1]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۳۱

دانلود نشریه آشتی با امام زمان

گاه نامه شماره 1

مؤسسه منتظران منجی وابسته به استاد محمد شجاعی ضمن تهیه مجله‌ای، فایل لایه باز، تصاویر و متن این مجله را به صورت رایگان و عمومی در اختیار منتظران امام عصر(عج) قرار داده است.

در این اطلاعیه که در سایت مؤسسه منتشر شده است، از مخاطبین خواسته شده است در خصوص وفاداری به متن و عدم جابجایی واژه‌ها و عبارات در انتقال متن به رسانه مورد نظر خود کمال دقت را داشته باشند و همچنین در صورت چاپ و استفاده از این نشریه مشخصات مرکز و شمارگان انتشار را به پست الکترونیک مؤسسه ارسال فرمایند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۹

کلیپ حوادث سوریه و ظهور در بیان پناهیان

دوستان من، الان اگر سرتان را کمی از محل خودتان بالاتر بگیرید- مثلاً یک جای بلندی بایستید و بتوانید منطقه را ببینید- الان اگر کل خاور میانه را ببینید، [متوجه می‌شوید] که الان همان لحظه‌های اضطرار است. فلوجه را ببینید، لاذقیه را ببینید، طرابلس را ببینید، ضاحیه را ببینید، بحرین را ببینید، اگر واقعاً اینها را ببینید، فردا صبح ضجه می‌زنی و می‌گویی: «یابن الحسن! پس دیگر کِی؟ پس دیگر کِی؟»

 


دریافت کلیپ:

کیفیت عالی (حجم: 44MB)​​

 کیفیت خوب (حجم: 30MB)

 کیفیت متوسط (حجم: 13MB)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۴

اهمیت إحیای نیمه شعبان

احیاء نیمه شعبان

احیای نیمه شعبان را جدی بگیرید...
با هر گناهمان ثانیه‌های ظهور به عقب کشیده می‌شود


1) کلیپ بسیار زیبا و تأثیر گذار

دریافت (حجم: 9MB)

لینک کمکی


2) کلیپ تصویری فراخوان برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان

دریافت (حجم: 24MB)

لینک کمکی


3) کلیپ صوتی از استاد رائفی‌پور

دریافت (حجم: 6MB)

لینک کمکی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۳

در خطبة البیان منسوب به امیرمۆمنان(علیه السلام) آمده است: «سفیانی پس از حوادث خون‌بار حِمص، حلب، رقّه، رأس‌العین و نُصَیبین، وارد موصل می‌شود، مردم بغداد در آنجا گرد آیند و اهالی شهر حضرت یونس به لخمه می‌روند، نبرد سختی در موصل رخ می‌دهد که تعداد شصت هزار نفر در آن میان کشته می‌شود»[1]

اولین اقدام مقتدی‌صدر برای دفاع از اماکن مذهبی عراق/ انفجار 2 خودروی بمب‌گذاری شده در کربلا/ داعش:منطقه سبز بغداد را سرخ می‌کنیم/  پنتاگون:تحولات عراق را تحت نظر داریم +نقشه مناطق اشغال شده در عراق و سوریه

و  یا امیرمؤمنان در خطبه‌ای که برای اهل بصره خواندند، درباره وقایع ظهور می‌فرمایند: ... و یجری علی الموصل قتال شدید یحل بها ثم ینزل الی السفیانی..  (و در موصل جنگ شدیدی صورت می‌گیرد ....)[2]

فارغ از اینکه آیا داعش همان لشکر سفیانی هست یا خیر و آیا جنگ‌های اخیر این گروه در موصل همان پیش بینی امیرالمومنان علیه السلام است -که البته نباید به صورت قطعی چنین حرفی را زد- اما آیا ما با شنیدن چنین اخباری متذکر وجود امام زمان علیه السلام و احتمال نزدیکی ظهور شده‌ایم؟

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۷

فضیلت احیاء و اعمال شب نیمه شعبان

اعمال شب نیمه شعبان

نیمه شعبان علاوه بر اینکه روز و زمان خجسته میلاد امام عصر(عج) است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است . این شب از چنان اهمیتی برخوردار است که هم ردیف و هم پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۱

 ویژه نامه دهه مبارک مهدویت

ویژه نامه دهه مهدویت

این ویژه نامه که به مناسبت ایام شعبانیه طراحی شده است با پرداختن به موضوعات مهدوی با توجه به نام گذاری آن ها توسط ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی طراحی شده است.

در این ویژه نامه الکترونیکی، پنجاه وشش مقاله در ده بخش منتشر گشته که به ترتیب عبارتند از: 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۳

چند درصد از یاران امام مهدی(ع) جوانان هستند

حضرت علی اکبر

طبق روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) اکثریت مطلق یاران خاص و انصار حضرت حجت(عج) را جوانان تشکیل می‌دهند، آری! همان ‌گونه که جوان مظهری از نشاط، شادی، طراوت، معنویت، محبت، تلاش و معرفت است، حکومت حضرت مهدی(عج) نیز عرصه درخشش جوانان خواهد بود و این نشاط و شادی در سطح جهان گسترده خواهد شد.

درباره اینکه چرا جوانان بیشترین تعداد یاران حضرت حجت(عج) را تشکیل می‌دهند باید گفت، چون نسل جوان از فطرت دست نخورده و سرشت پاکی بهره‌مند است، در طول تاریخ همواره از حرکت‌های اصلاحی و دینی استقبال و حمایت کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۸

جامعه مهدوی (4):

جامعه مهدوی بدی‌ها را ذوب می‌کند

جامعه مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 7MB)


شهید بهشتی می‌فرماید: هیچ چیزی مانند این ظهور حضرت را نزدیک نخواهد کرد که یک جامعه نمونه مهدوی بسازیم الگو به اهل عالم ارائه بدهیم.

کم کم همه مردم عالم دارد برایشان سؤال می‌شود که چرا این‌ها دارند رشد می‌کنند؟ هر مقدار رشدی که ما بکنیم به خاطر شباهتی است که با جامعه مهدوی پیدا می‌کنیم. هر مقدار عقب مانده‌گی‌ای که داشته باشیم به خاطر فاصله‌ای است که از جامعه مهدوی داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۰۲
۱ ۲
بعدی