به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

تبیین معیارهای حدیثی برای شناخت یمانی دروغین

مدعیان دروغین


 نقد جریان احمد الحسن بصری، مدعی دروغین مهدویت

در مقاله اول، بعد از ذکر نشانه‌های حتمی ظهور، به معرفی یمانی، اقوال مختلف در فاصله بین قیام یمانی و ظهور امام عصر، و وظایف شیعیان هنگام قیام یمانی، پرداخته شد. در مقاله دوم، به نام، نسب، مذهب یمانی اشاره شد. در مقاله سوم، ازسلسله مقالات معرفی نشانه‌های حتمی ظهور، به زمان قیام یمانی، و معنای همزمانی خروج یمانی و سفیانی، پرداخته شد. در مقاله چهارم، به مکان قیام یمانی و بیان دیدگاه مشهور، پرداخته شد. در مقاله پنجم، به اهداف و سیر حرکت قیام یمانی، پرداخته شد. در مقاله ششم، به بخش از مهمترین سوالات و ابهامات حول قیام یمانی، اشاره شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۱۳

امام زمان مهربان تر از پدر و مادر


آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

چقدر حضرت [امام زمان (علیه السلام)] مهربان است به کسانی که اسمش را می‌برند و صدایش می‌زنند و از او استغاثه می‌کنند، از پدر و مادر هم به آنها مهربان‌تر است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۲۳

به مناسبت سالروز رحلت سومین نایب خاص امام زمان(عج)؛

«حسین‌بن ‌روح» شیعه ایرانی که به نیابت امام زمان(عج) نائل آمد

حسین ‌بن روح نوبختی


سومین نایب خاص حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه‌الشریف، محدث، فقیه و متکلم شیعی ایرانی «حسین‌بن روح نوبختی» است.

او که از صحابی امام حسن عسکری(ع) محسوب میشد، میان شیعیان بغداد شهرت ویژه‌ای داشت و یکی از افراد مورد اعتماد «محمد‌بن عثمان عمری» نایب دوم به شمار می‌رفت.

او در سال‏های 305 ـ 326ق نایب امام زمان(عج) و واسطه بین حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه‌الشریف و شیعیان بود، بدین‌سان مدت نیابت وی نزدیک به 21سال بود، او در این مدت جامعه پر تنش و بحرانی شیعه را رهبری کرد و پنج سال از این تاریخ، یعنی سال‌های 317 - 312 قمری را در زندان «مقتدر» خلیفه عباسی گذراند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۵۴

 تجربه مهمّ مرحوم حاج شیخ حسنعلى اصفهانى؛

تاسف بزرگ مرحوم نخودکی

حاج شیخ حسنعلى نخودکی اصفهانى


در این مطلب، جریان مهمّى را از مرحوم حاج شیخ حسنعلى اصفهانى ‏که دلیل بر اهمیّت مسأله انتظار است نقل مى‏‌کنیم:


ایشان از دوران کودکى به عبادات و ریاضت‌‏هاى شرعى ‏اشتغال داشته و زحمات فراوان و طاقت ‏فرسایى را براى رسیدن ‏به اهداف بلند روحى و معنوى متحمّل شده بودند.


ایشان هر چه از اذکار و اوراد و ختومات و همچنین نمازها وآیات قرآنى را که در مدّت عمر خود از کودکى انجام داده بودند، یادداشت کرده و به خاطر متضمّن بودن آن نوشته بر اسرار و نکات‏ مهمّ، صلاح نمى‌دانستند که آن را در اختیار همگان قرار دهند. وبه این جهت آن را مخفى نگه داشته و پنهان مى‌‏نمودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۴۴
۱ ۲
بعدی