به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

نام و نسب یمانی چیست؟

یمانی

اوصاف شخصی یمانی
در مقاله اول، بعد از ذکر نشانه های حتمی ظهور، به معرفی یمانی، اقوال مختلف در فاصله بین قیام یمانی و ظهور امام عصر، و وظایف شیعیان هنگام قیام یمانی، پرداخته شد. در این بخش و مقاله دوم، از سلسله مقالات معرفی نشانه های حتمی ظهور و بررسی قیامی یمانی، به نام، نسب، مذهب یمانی، خواهیم پرداخت.
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۸

پرسش و پاسخ(30)

کدام گروه از افراد جامعه، مصداق نائبان عام هستند و وظیفه و سرپرستی بر دوش آن‌ها گذاشته شده است؟

پرسش و پاسخ مهدوی

دانلود کلیپ (حجم: 9MB)


از دیدگاه عقل تنها فقها و مجتهدان جامع الشرایط می‌توانند رهبری و سربرستی جامعه را به عهده بگیرند. چرا؟ به خاطر اینکه جامعه اسلامی باید بر اساس دستورهای دین اداره بشود. لذا زمامدار باید مسلمانی باشد که از مبانی و احکام دین اطلاع داشته باشد آگاه باشد تا در مواقع مختلف طبق مقررات اسلامی جامعه را رهبری کند و این فرد کسی جز یک فقیه جامع‌ الشرایطی که توانمند در در اداره جامعه و تدبیر جامعه هست، نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۹

سخنرانی تکان دهنده مرحوم خبازیان در مورد امام عصر (عج)

سدیر صیرفی می گوید: به خدمت مولایمان امام صادق علیه السلام رفتیم و امام را در حال گریه و ناله دیدیم . او آنگاه حالت امام را این گونه تشریح می‌کند:

«هو یبکی بکاء الوالد الثکلی ذات الکبد الحرسی قد نال الحزن من وجنتیه وشاع التغییر فی عارضیه واملاء الدموع محجریه وهو یقول سیدی غیبتک نفت رقادی وضیقت علی مهادی وابتزت منی راحة فؤادی، سیدی غیبتک اوصلت مصابی بفجائع الابد ;

او همچون مادر فرزند از دست داده، می‌گریست، اندوه از گونه‌های مبارکش پیدا بود و رنگ چهره اش تغییر کرده بود. اشک‌های او لباسش را خیس کرده بود و در این حالت می‌گفت: 

مولای من! غیبت تو، خواب را از چشمانم ربوده و زمین را بر من تنگ نموده و آسایش دلم را از من گرفته است. مولای من! غیبت تو، بلا و مصیبت مرا به فاجعه‌های ابدی پیوند داده است.»

کلیپ ذیل حاوی سخنرانی تأمل بر انگیز استاد مرحوم خبازیان در مورد این مناجات است:



دریافت فایل تصویری:

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۶

قیام یمانی از نشانه های حتمی ظهور

یمانی

نشانه‌های ظهور، از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین و در عین حال از آسیب پذیرترین بخش‌های معارف مهدوی است. اختصاص بخش عمده‌ای از روایات مهدویت به این موضوع، بهترین گواه بر این مسئله است. این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و در نتیجه اصل اندیشه مهدویت می‌شود، اما از سوی دیگر، افزون بر ایجاد زمینه برای ورود خرافات، طمع شیادان و مدعیان دروغین را برای جعل و تحریف روایات، دو چندان می‌کند. از این‌رو، نظر به فقدان پژوهش‌های مستند در این زمینه، شایسته است با انجام تحقیقات مبتنی بر اصول و قواعد فهم حدیث و با جداسازی مطالب مستند از غیرمستند، علاوه بر پالایش معارف مهدویت از خرافات، زمینه‌های سوءاستفاده از این موضوع از میان برداشته شود. در این سلسه مقالات، کوشیده خواهد شد تا ابعاد مختلف قیام یمانی که از نشانه‌های حتمی ظهور امام مهدی است، به صورت مستند بررسی شود.
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۱

روایات ظهور امام زمان علیه السلام منقول از حضرت عبدالعظیم رحمه الله

حضرت عبدالعظیم حسنی

مقدمه

در کتب روایى ما از حضرت عبدالعظیم رحمه الله، که از سادات و علماى قرن سوم هجرى بوده، روایات زیادى نقل شده است؛ از جمله روایات مربوط به ظهور امام زمان علیه السلام است. پیش از ذکر این روایات، ابتدا نظرى گذرا به شخصیت این عالم بزرگوار مى‌افکنیم.

عبدالعظیم بن عبداللّه بن على بن حسن بن زید بن الحسن بن على بن ابیطالب علیه السلام ، از علما و محدثان عالیقدر و از شاگردان امام محمد تقى و امام على النقى علیهماالسلام است. کتاب یوم و لیله در آداب دینىِ شبانه روز از تألیفات او است که اخبار آن را از آن دو امام همام نقل کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۹

جایگاه رفیع یمن و یمنی ها در اسلام و تشیع

یمنی‌ها اصل شیعه‌اند/ 34 شهید کربلا، مالک اشتر، کمیل، مقداد، اویس، حُجر، عمرو بن‌حمق و هانی، یمنی بوده‌اند/ فروپاشی آل‌سعود به دست یمنی‌ها از مقدمات ظهور است

کشور یمن این روزها به خاطر تجاوز وحشیانه رژیم آل سعود در کانون توجه مسلمانان و بویژه شیعیان قرار گرفته است. مروری بر آنچه در کتب تاریخی و روایی در باره یمن و یمنی‌ها آمده، بیانگر آن است که این سرزمین حامل فرهنگ و مردمی بس فرهیخته و محبوب نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است. آنچه توجه به یمن و یمنی‌ها را این روزها دامن می‌زند، نقشی است که در روایات آخرالزمان و ظهور برای یمنی‌ها مطرح شده است و این گمانه‌زنی را که شاید حوادث یمن برگی دیگر از نزدیک شدن تحقق علائم حتمیه ظهور است، تقویت می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۷

نماهنگی زیبا درباره یمن

مردم مظلوم یمن همچنان در آتش جهل بیابان‌نشینان حجاز می‌سوزند.

«یمانیون»؛ عنوان نماهنگی در حمایت از مردم مظلوم یمن است، که با صدای حسن خانچی منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

 این اثر با ترانه‌سرایی مرتضی حیدری آل کثیر و تنظیم محمد و ناصر صفایی توسط خانه موسیقی بسیج تهیه شده است.

 در ادامه می‌توانید نماهنگ «یمانیون» را مشاهده و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.



دریافت:

با توجه به پهنای باند اینترنت خود، می‌توانید این فیلم را با کیفیت‌های مختلف زیر دریافت نمایید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۹
۱ ۲
بعدی