به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

چطور ممکن است امام دارای چنین عمر طولانی باشد؟

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ب.ظ | بازدید: ۲۵۳۰ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(16):

چطور ممکن است امام مهدی(ع) دارای چنین عمر طولانی باشد؟

 پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 12MB)


این امر را می‌توانیم از چند جهت بررسی کنیم:

1) از دیدگاه علوم تجربی: عمر طولانی از نظر عقل و دانش بشری، امر غیر ممکنی نیست و دانشمندان با مطالعه‌ی اعضای بدن به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است انسان عمر طولانی و بلکه بسیار طولانی داشته باشد بدون اینکه پیر و فرسوده بشود. به عنوان مثال برنارد شاو یکی از محققین و زیست شناسان می‌گوید که از اصول علمی مورد پذیرش همه دانشمندان بیولوژیست این است که برای عمر بشر نمی‌توان حدی تعیین کرد و حتی دیر زیستی نیز مسئله مرزناپذیری است. یا پروفسور اتیگر در مقاله خود می‌نویسد به نظر من با پیشرفت تکنیک‌ها و کاری که ما شروع کرده‌ایم بشر قرن بیست و یکم خواهد توانست هزاران سال عمر کند. و این نشان می‌دهد طولانی بود عمر از نظر علم زیست شناسی محال نیست.

 

2) از نظر تاریخ و ادیان: اما از جهت دیگر ما نگاه کنیم به کتب ادیان آسمانی، در آنجا هم می‌بینیم کسانی را ذکر می‌کنند که عمر طولانی داشته‌اند و این ادیان و کتب مقدس ادیان، این را تأیید کرده‌اند از جمله در قرآن عزیز، آیه‌ای هستش که عمر طولانی را برای حضرت یونس و بلکه امکان عمر جاوید را برای ایشان تأیید می‌کند، در سوره صافات آیه 144، خداوند می‌فرماید: اگر او(حضرت یونس(ص)) در شکم ماهی تسبیح نمی‌گفت تا روز دستاخیز در شکم ماهی می‌ماند. خوب لازمه اینکه حضرت یونس تا روز رستاخیز -یعنی روز قیامت زنده- باشد این است که ماهی هم زنده باشد. و این نشان می‌دهد که انسان می‌تواند تا روز قیامت که مدت آن را کسی نمی‌داند زنده باشد و مشکلی پیش نیاید.

یا در مورد حضرت نوح در  قرآن داریم که سوره عنکبوت آیه 14 می‌فرماید: به راستی ما نوح را به سوی قومش فرستادیم پس 950 سال میان آن‌ها درنگ کرد. آیه شریفه فقط دوران نبوت ایشان را 950 سال اعلام می‌کند در تاریخ ذکر شده تا 2450 سال عمر ایشان طول کشیده است. باز در مورد حضرت عیسی، آیه قرآن داریم که می‌فرماید: و هرگز او را نکشتند و به دار نیاویختند بلکه امر به آن‌ها مشتبه شد به یقین او را نکشتند بلکه خداوند او را به سوی خود بالا برد که خداوند توانا و فرزانه است. که این در سوره نساء آیه 157 و 158 ذکر شده است و این آیه‌ای است که هم اهل تسنن و هم شیعیان قبول دارند که حضرت عیسی زنده است و تا روز ظهور امام زمان(ع) برخواهد گشت و در کنار حضرت خواهد بود.

همین طور در کتب ادیان دیگر از جمله در انجیل و تورات، مثلاً‌ در تورات آمده که تمام ایام آدم که زیست 930 سال بود که مُرد. و همچنین در انجیل باز عبارت‌هایی هست که نشان می‌دهد حضرت عیسی بعد از اینکه به قول مسیحیان کشته می‌شود زنده می‌شود و بعد از آن زنده است تا روزی که برخواهد گشت.


3) از نظر قدرت الهی:  باز از جهت دیگری ما می‌توانیم موضوع را بررسی کنیم و آن قدرت الهی است. از نظر علمی و عقلی که بیان کردیم و پذیرفتنی است، از نظر تاریخ و ادیان هم مشخص شد و عرض کردیم. ما این را در مقیاس قدرت بی‌نهایت خداوند هم می‌توانیم بررسی کنیم و قابل اثبات است. به اعتقاد همه پیروان ادیان الهی و آسمانی، همه ذرات عالم در اختیار خداوند تبارک و تعالی است. و تأثیر همه سبب‌ها و علت‌ها به اراده او بستگی داره. و اگر او نخواهد سبب‌ها از کار می‌افتد و بدون علت چیزی درست می‌شود. همان خدایی که از دل کوه، شتر را بیرون می‌آورد، همان خدایی که آتش را بر حضرت ابراهیم، سرد می‌کند، همان خدایی که دریا را می‌شکافد برای حضرت موسی و پیروانش و خشک می‌کند. این خدا آیا عاجز است به اینکه عمر ولیّ خودش را که عصاره خلقت است و حاصل زحمات تمام انبیاء هستش، عمر او را طولانی کند؟ آیا این برای خداوند سخت است؟ حقیقت این طور نیست و خداوند با قدرت خودش و با اعجاز خودش می‌تواند عمر این ولیّ خود را طولانی کند تا زمانی که وعده خودش را در روی زمین مستقر و محقق کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی