به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

دانلود کتاب «شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم»

شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۹ ب.ظ | بازدید: ۳۹۶۵ | دسته بندی: کتاب

دانلود کتاب «شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم» بر اساس آثار استاد محسن قرائتی


کتاب شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم


این کتاب رویکردی قرآنی در مورد تحقق شرایط ظهور امام مهدی(ع) است. 
این کتاب سعی دارد با تکیه بر قرآن کریم و روایت‌های معصومان(ع) و با نگاهی آسیب‌شناسانه، ضمن پیرایش تصور عمومی درباره مقوله ظهور، مخاطب را با واقعیت‌های پدیده ظهور و شرایط آن آشنا کند و مقدمات فراهم کردن زمینه‌های مردمی ظهور را مطرح کند.
در پایان کتاب، به پرسش‌های مطرح در حوزه مهدویت پاسخ داده شده است.

دریافت کتاب با فرمت PDF:


در نوشتار حاضر ضمن بیان ادله عقلی و نقلی حتمیت ظهور، به تبیین رابطه بین ظهور با علل غیبت پرداخته شده و اهمیت و چگونگی زمینه‌سازی برای این حادثه مهم و فراهم کردن شرایط آن از منظری قرآنی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده در همین زمینه به اهمیت دعا برای ظهور، نقش توکل بر خدا در این زمینه، امدادهای غیبی و شرایط نزول آن، صبر و استقامت در راه خدا، لزوم یاری کردن دین خدا، ضرورت تلاش برای رسیدن به آرزوها، جهاد و مبارزه با دشمن، رعایت تقوای الهی، مجاهدت و تلاش، ایمان به پروردگار، عدم ارتباط با کفار و تکیه کردن به آنان، انجام تکلیف، استغفار و توبه، انتظار حقیقی و برخی از وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره نموده و این امور و برخی دیگر از عوامل انسانی و الهی تحقق ظهور امام مهدی را از منظری قرآنی بررسی نموده است.


ناشر: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی