به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

مکان زندگی امام زمان(عج) در دوران غیبت کجاست؟

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶ ب.ظ | بازدید: ۲۳۸۹ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ (20)

محل زندگی حضرت در دوران غیبت کجاست؟ آیا داستان جزیره حضرا واقعیت دارد یا خیر؟

پرسش و پاسخ مهدوی 

دانلود کلیپ (حجم: 7MB)


آن چه که درباره محل زندگی حضرت گفته می‌شود همه بر مبنای حدس وگمان است، چرا که غیبت امام، خود دلیل بر این هستش که امام مکان مشخصی نداره و کسی از آن اطلاع ندارد.

داستان جزیره خضرا در بحارالانوار آمده اما اعتباری ندارد و کارشناسان دینی آن را رد کرده‌اند و دلایل سستی و بی‌اعتباری آن را هم بیان کرده‌اند که شما می‌توانید در کتاب «دادگستر جهان» نوشته آیت‌اله ابراهیم امینی و کتاب «جزیره خضرا، افسانه یا واقعیت» ترجمه و تحقیق ابوالفضل طریقه‌دار در آن‌جا مطالعه کنید.

در این داستان ادعا شده که امام زمان(علیه‌اسلام) در یک سرزمین سبز و خرّمی به همراه فرزاندانش زندگی می‌کند. این مطلب را ما با آنچه که از امامان(علیهم السلام) شنیده‌ایم در اینکه با شیعیان خودشان همراه و همسان هستند در سختی‌ها و رنج‌ها، سازگاری ندارد.

این داستان مشتمل بر مطالب متناقض و متضادی است که باعث بی‌اعتباری این روایت می‌شود در عین اینکه در این حدیث سخن از تحریف قرآن به میان آمده است که نه شیعه و نه اهل سنت قائل به این مسئله نیستند و آن را به شدت رد می‌کنند. و خود مرحوم علامه مجلسی هم فرموده که من این روایت را در کتب معتبر نیافتم. در مقابل این داستان ما روایت‌هایی از ائمه معصومین(علیهم اسلام) داریم که فرموده‌اند حضرت در میان مردم زندگی می‌کند، در راه‌های آن‌ها قدم می‌گذارد، بر فرش‌های آن‌ها گام می‌گذارد و در میان آن‌هاست.

حدیثی از امام علی(علیه‌اسلام) وارد است که می‌فرمایند: «سوگند به خدای علی، حجت خدا میان مردم است و در راه‌ها گام بر می‌دارد، به خانه‌های آن‌ها سر می‌زند و در شرق و غرب زمین رفت و آمد می‌کند، گفتار مردم را می‌شنود و بر ایشان سلام می‌کند.» این روایتی است که از امام علی(علیه‌اسلام) وارد شده که در کتاب «غیبت نعمانی» باب ده، حدیث سوم ذکر شده است.

 

نظرات  (۱)

اللهم عجل ولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی